dnes je 18.3.2025

Input:

Vyhláška o státním odborném dozoru a kontrolách v silniční dopravě

18.3.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer

4.2.3
Vyhláška o státním odborném dozoru a kontrolách v silniční dopravě

redakce DLprofi.cz

Ve Sbírce zákonů ČR vyšla vyhláška č. 62/2025 Sb., kterou se mění vyhláška č. 522/2006 Sb., o státním odborném dozoru a kontrolách v silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů. Novela je účinná od 26. března 2025.

Tato novela je výsledkem transpozice směrnice Komise v přenesené pravomoci (EU) 2024/846 ze dne 14. března 2024, kterou se mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/22/ES ze dne 15. března 2006 o minimálních podmínkách pro provedení nařízení (ES) č. 561/2006 a (EU) č. 165/2014 a směrnice 2002/15/ES, pokud jde o předpisy v sociální oblasti týkající se činností v silniční dopravě a o zrušení směrnice Rady 88/599/EHS (dále jen "Směrnice"), která byla dne 31. května 2024 publikována v Úředním věstníku Evropské unie. Transpozice zahrnuje nejen vyhlášení vnitrostátní transpoziční úpravy ve Sbírce zákonů a mezinárodních smluv, ale také nabytí její účinnosti.

Vyhláška implementuje aktualizovaný systém hodnocení rizika dopravců na základě relativního počtu a závažnosti porušení, která vyplývají z nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 ze dne 15. března 2006 o harmonizaci některých předpisů v sociální oblasti týkajících se silniční dopravy, o změně nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 a (ES) č. 2135/98 a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 3820/85, v platném znění (dále jen "nařízení (ES) č. 561/2006") a nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.  165/2014 ze dne 4. února 2014 o tachografech v silniční dopravě, o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 o záznamovém zařízení v silniční dopravě a o změně nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 o harmonizaci některých předpisů v sociální oblasti týkajících se silniční dopravy, v platném znění (dále jen "nařízení (EU) č. 165/2014") nebo vnitrostátních předpisů provádějících směrnici Evropského parlamentu a Rady 2002/15/ES ze dne 11. března 2002 o úpravě pracovní doby osob vykonávajících mobilní činnosti v silniční dopravě (dále jen "směrnice 2002/15/ES"), kterých se jednotlivý dopravce dopustil.

Podle čl. 9 odst. 1 směrnice 2006/22/ES ze dne 15. března 2006 o minimálních podmínkách pro provedení nařízení (ES) č. 561/2006 a (EU) č. 165/2014 a směrnice 2002/15/ES , pokud jde o předpisy v sociální oblasti týkající se činností v silniční dopravě a o zrušení směrnice Rady 88/599/EHS (dále jen "směrnice 2006/22/ES") členské státy zavedly systém hodnocení rizika dopravců na základě relativního počtu a závažnosti porušení nařízení (ES) č. 561/2006, nařízení (EU) č. 165/2014 směrnice, kterých se jednotlivý dopravce dopustil. Seznam porušení nařízení (ES) č. 561/2006 a (EU) č. 165/2014 a jejich úrovně závažnosti jsou stanoveny v příloze III směrnice 2006/22/ES, jak je uvedeno v čl. 9 odst. 3 směrnice 2006/22/ES.

Pro stanovení nebo aktualizaci úrovní závažnosti porušení nařízení (ES) č. 561/2006 nebo nařízení (EU) č. 165/2014, byla Komisi svěřena pravomoc přijímat v souladu s článkem 15a směrnice 2006/22/ES v platném znění akty v přenesené pravomoci, kterými se mění příloha III směrnice, s cílem zohlednit vývoj v oblasti regulace a bezpečnosti silničního provozu.

Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/1054 ze dne 15. července 2020, kterým se mění nařízení (ES) č. 561/2006, pokud jde o minimální požadavky na maximální denní a týdenní dobu řízení, minimální přestávky v řízení a denní a týdenní doby odpočinku (dále jen "nařízení (EU)

Nahrávám...
Nahrávám...